Öğrenci Grubumuzla İrlanda’da Bir Hafta

Herkese tekrardan merhaba. Ben Eğitim İrlanda danışmanı Hilal Ölmez. Size bugün Dublin City Üniversitesi’ndeki junior dil okulu programına katılan öğrenci grubumuzla geçirdiğimiz bir haftadan bahsedeceğim.

Welcome to Dublin

Öğrencilerimizin geleceği gün her zaman olduğu gibi yine çok heyecanlıydık. Sabah erkenden Shanowen Square yurdundaki son kontrolleri ve düzenlemeleri yaptıktan sonra havaalanına geçip öğrencilerimizi aldık. Ardından tekrar yurda gelip eşyalarını bırakmaları ve dinlenmeleri için biraz zaman verdik.

Sonrasında ise Dublin şehir merkezine doğru yola koyulup şehir merkezde kısa bir tur atıp yemek yemeğe gittik ve ilk gün bu şekilde sona erdi.

İrlanda dil okulu ögrencileri yemekte

Dublin City Üniversitesindeki İlk Okul Günü

Ertesi gün öğrencilerimizin dil okulundaki ilk günü olduğundan çok heyecanlıydılar. Aynı zamanda bugün için Dublin merkezinde bir çok aktivite planlamıştık. İlk olarak öğrencilerimizi okula götürdük ve sonrasında Grafton Street’de bol bol alışveriş yaptık.

Viking Splash Tur

Alışveriş sonrası ise Viking Splash Turuna katıldık. Viking Splash turunda kafamızda viking şapkaları, aşırı komik şoförümüzle Dublin ve kanal turu yaparken çok eğlendik. Evet aşağıda gördüğünüz teknemsi şey hem suda hem de karada gidebiliyor. Viking Splash turunun sonrasında ise yine hep beraber yemek yemeğe gittik.

İrlanda'da dil okulu ögrencileri viking turda

Bowling Akşamı

Hızlıca yemeğimizi yedikten sonra bowling oynamak için Alsa Sport Center’a doğru yola çıktık. Eğlenceli ve rekabetli bir bowling akşamı olduğunu söyleyebilirim.

İrlanda dil okulu ögrencileri bowling

Croke Park Stadyum

Ertisi gün avrupanın en büyük 3. stadyumu olan Croke Park ziyaret ettik. Stadyumun en yüksek yerindeki güzel Dublin manzarasına şahit olduk. Hatta hep beraber bağırarak stadyumun akustiğini bile test ettik. İrlandaya özel sporlar Rugby ve Hurling hakkında çok özel bilgiler edinip bu sporları deneme fırsatı bulduk.

İrlanda dil okulu ögrencileri stadyumda

Dublin International Wax Museum (Balmumu Müzesi)

Sonraki gün yeni durağımız ise Balmumu Müzesiydi. Balmumu müzesinde dolaşırken balmumundan yapılmış karakterlerin ve heykellerin gerçekçi görüntüsüne inanamadık. Bazılarının yüzüne bakınca gerçekten korkuyor, bazı heykellerin yanından geçerken ise gerçekten bize bakıyormuş gibi hissediyorduk. Balmumu müzesinde isteyenlerin kendi ellerinin balmumu kalıplarının yaptıracağı bir bölümde bulunuyordu. Bu güzel ve şaşırtıcı vaktin ardından yemek yemeğe geçip öğrencilerimizin akşamki halı saha maçları için biraz enerji topladık.

İrlanda'da dil okulu öğrencileri alışveriş

Trinity College Küphanesi

Sonraki gün aktivitemiz ise öğrencilerimizin merakla beklediği, dünyanın en ünlü kütüphanelerinden biri olan, Harry Potter’ın da çekildiği Trinity College kütüphanesiydi. Bu kütüphane 200.000’den fazla kitaba ev sahipliği yapıyor. 1500’lü yıllarda kurulan bu kütüphane kendi yaşıtı kitapları ve dünyaca ünlü kitap Book of Kells’i de içinde barındırmakta. Eski kitapların kokusuyla mest olduğumuz ve harika görselliği ile gözlerimizi kamaştıran bu kütüphaneyi eğer şansınız varsa ziyaret etmenizi öneririm.

İrlanda'da dil okulu trinity college

Harp Dinletisi

Ünlü harpist Brenda Molley, ofisimizde hem harika bir harp resitali verdi, hem de öğrencilerimizi harpin tarihi ve neden İrlanda için önemli olduğunu açıkladı.

Belfast ve Titanic Müzesi

Öğrencilerimizle gerçekleştirdiğimiz haftasonu gezimiz ise Kuzey İrlanda’nın başkenti Belfast’aydı. Belfast aynı zamanda Dublin’den sonra İrlanda adasındaki en büyük ikinci şehri. Burası Birleşik Krallığın bir parçası olduğu için öğrencilerimiz gezi öncesi ayrı bir heyecanlıydı.

Belfast güzergahındaki ilk durağımız Osmanlı gemilerinin İrlanda’dadaki kıtlık zamanı yardım gemilerini gönderdiği Drogheda kasabasıydı. Burada Türklere olan minnettarlığı simgeleyen küçük bir teşekkür tabelesi bulunmaktadır.

Yaklaşık 2 saat içinde Belfast’a ulaştık. Rehberimiz ilk olarak bizi meşhur Barış Duvarlarına götürdü. Burada Kuzey İrlanda ve İrlanda arasında geçmişte yaşanan çatışmalar hakkında bilgi aldık. Sonrasında ise Belfast şehir merkezinde 3 saat geçirdik.

Bir sonraki durağımız Titanic Müzesiydi. Bildiğiniz gibi Titanic Belfast tersanesinde inşa edilim, yolcularını almak için Liverpool’a doğru hareket ediyor. Hikayenin sonrasını hepiniz biliyorsunuz. Bu müzede çok rahat 2-3 saat harcayabilirsiniz. Geminin yapımından, batımına kadar olan süreç interaktif olarak çok güzel sunulmuş. Müzeye giriş biraz pahalı ama, bence değer.

Öğrencilerimiz şimdi DCU mezunu

Sertifikalarını alan öğrencilerimiz okulun son gününü bol bol fotoğraf çektirerek ölümsüzleştirdiler.

İrlanda'da dil okulu öğrencileri DCU'da

Ve işte ayrılık vakti geldi, her güzel şeyin bir sonu var mıymış gerçekten diye düşünerek havaalanına doğru yola çıktık yine, öğrencilerimizle kucaklaşmalar ve güzel dilekler arasında bir de baktık ki gitme vakti. Onları uğurlayıp bu maceranın da burada sonuna geldik.

Aklınıza takılan herhangi bir soru olursa benimle iletişime geçebilirsiniz.

Bir sonraki maceramızda görüşmek üzere.