Herkese Tekrardan Merhaba 🙂

Ben Eğitim İrlanda danışmanı Hilal Ölmez. Eğitim İrlanda ile gezi günlüklerimize devam ediyoruz. Bugün size dil okulu öğrencilerimiz için gerçekleştirdiğimiz Belfast gezisinden bahsedeceğim.

Eğitim İrlanda Dil Okulu Öğrencileri ile yollarda

Belfast, İrlanda adasının bir parçası olan Kuzey İrlanda’da bulunmasına rağmen Birleşik Krallık yani İngiltere olarak geçiyor. Bu bizim için gezi ile alakalı en heyecan verici şeylerden biriydi. Dublin’den araba ile sadece 1 saat uzaklıktaki Kuzey İrlanda’ya girer girmez sanki her şey farklılaşıyordu.Tabelalar bile tamamen farklı olup km yazan mesafeler birden mile’a çevriliyor, sokaklar, arabaların plakaları, taksiler bir anda her şey size farklı gelmeye başlıyor. Ve tabi ki her yerde görebileceğiniz İngiltere bayrakları… Böylelikle algınızla başta tam anlamıyla örtüşmese bile tamamen farklı bir ülkede olduğunuzu anlamış oluyorsunuz. Kuzey İrlanda’ya hoşgeldiniz.

Belfast, Kuzey İrlanda’nın hem en büyük şehri, hem de başkentii. Aynı zamanda Dublin’den sonra İrlanda adasındaki en büyük ikinci şehir. Yakın geçmişte ikili ayrılıklardan dolayı çok fazla zorluk ve terör olaylarıyla bilinen bu şehir, şuan da üniversite ve öğrenci şehri olarak da biliniyor. İngiltere ve İrlanda arasında ki farklılığı ve çatışmayı şehrin her yerinde hissedebiliyorsunuz. Bizim ilk durağımız olan Peace Wall’da bunun bir göstergesiydi. 5 km uzunluğundaki bu duvar bazı İrlandalılara ait mahallelerle İngilizlere ait mahalleleri ayırmaktadır. Bu duvarın 21 kapısı bulunuyor ve akşam 7’den sonra kapılar kapatılıp herhangi bir sorun olmaması için mahalleler arasındaki geçişler yasaklanıyor. Bu duvarın iki tarafında da o mahallelilerin ve ziyaretçilerin çizmiş olduğu bir çok grafitti ve barış ile alakalı çok fazla yazı bulunmakta.

Eğitim irlanda dil okulu öğrencileri peace wall

Sonrasında ikinci durağımız olan Belfast belediye binasına yani Belfast City Hall’a geldik. City Hall’ı gezdikten sonra 3 saatlik serbest zamanımızı şehri yürüyerek keşfetmeye ayırdık. Belfast şehir merkezinde dolaşırken İngiliz mimarisinin görkemli binalarına hayran kalmamak elde değil.

Eğitim İrlanda Öğrencileri quenns university'de

Şehir merkezini dolaşıp ve bir şeyler atıştırdıktan sonra da Queen’s University’e geçtik. Queen’s, Oxford ve Dublin’de ki Trinity üniversiteleri birbiriyle kardeş üniversitedir. Oldukça etkileyici bir mimarisi olan bu üniversite aynı zamanda oldukça kaliteli ve canlı bir üniversitedir.

Eğitim İrlanda Dil Okulu öğrencileri Belfastta kahve içiyor

Queen’s University’den ayrılımadan önce kütüphanesinin altındaki kafede kahvemizi yudumladık ve Titanic müzesine doğru yola koyulduk.Müzeye girmeden önce Titanic Gemisini’nin yapıldığı, yola çıktığı yeri görmeniz mümkün. Daha sonra müzenin içine girdiğinizde ise interaktif bir şekilde yine geminin yapım aşamasından, yola çıkışına, yolcuların kalmış olduğu odalara, batış anına, batmadan önceki son mesajlarına ve batığına şahit olabiliyorsunuz. Hatta geminin içini dolaşabileceğiniz bir sinevizyon bile bulunuyor. Müzeyi gezdikten sonra bir kaç hediyelik eşya alıp, Titanic müzesinin güzel binasının önünde bir sürü fotoğraf çekildikten sonra dönüş için Titanic şarkıları eşliğinde dönüş yolculuğumuz başladı.

Eğitim İrlanda Dil Okulu öğrencileri Titanic Museum 'de

Böylelikle eğlenceli gezimiz sonlanmış oldu, yorucu ama harika bir gündü.İrlanda’ya dil okulu için gelecek herkes kesinlikle Belfast’ı görmeli diye düşünüyorum. Yanınıza pasaportunuzu bile almaya gerek yok, çıkın çıkın gidin 🙂

Herhangi bir sorunuz olursa bana +905347143141 numarasından ulaşabilirsiniz. Eğitim İrlanda öğrencisiyseniz zaten unutmayın İrlanda’da yalnız değilsiniz 🙂

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere 🙂